Basmele zilelor noastre – reclamele!

fairy.jpg

esti o grasalanca ce nu se poate integra in societate si nu-si poate gasi un print? problemele tale tocmai au luat sfarsit: cu acest aparat miraculos vei ajunge sa arati mai ceva ca Cenusareasa in seara balului! aaaa, din diverse motive aparatul nu a dat rezultatele dorite? nu plange draga Cenusareasa! zana cea buna are si pentru asta o solutie: chilotii astia foarte inalti si cu manecute lungi il vor pacali pe Fat-Frumos care va crede ca ai o talie de viespe. chilotii (sau cum naiba se cheama) se pot spala la masina, nu au cusaturi deci sunt imposibil de sesizat si vin in doua culori: culoarea pielii si negri.

ok, cu ajutorul chilotilor magici ti-ai gasit printul. te-ai mutat in castelul lui frumos dar porcii de prieteni ai printului nu se descalta la intrare, fumeaza ca turcii trabuce puturoase, dau scrumul pe jos, isi mai aduc si cainii de vanatoare care isi tot marcheaza teritoriul pe frumosul tau covor persan. nu plange frumoasa Cenusareasa. piiiing!!! si dintr-un nor de stelute aurii apare ca prin minune aspiratorul XXXXXXX sau cum se cheama el care e dornic sa te serveasca: va curata absolut orice fel de pata, veche sau noua, va improspata aerul, nu cantareste mult, e usor de folosit si depozitat! si, pentru ca esti asa o fata frumoasa cu o copilarie atat de nefericita, zana cea buna iti ofera si un cadou: cablul de alimentare al aspiratorului!!!! viata merita din nou traita!

nu recunoasteti produsele prezentate la posturile TV de shopping? nu seamana cu basmele? e ca si cum ar veni o zana buna (sau un zan, ca mai sunt si barbati care prezinta) si, cu o miscare gratioasa si magica, ti-ar transforma viata intr-un basm frumos! toti avem nevoie de putina magie in viata si fiecare si-o procura cum poate, nu?

vreau sa va linistesc: nu am cumparat niciodata produse prezentate la televizor, nu sunt dependenta de shopping! dar, de multe ori m-am gandit: oana draga, cum naiba ai trait pana acum fara un deschizator automat de conserve??? chiar nu-ti dai seama ca doar asta iti mai trebuie ca sa ai o viata implinita si sa poti astepta moartea linistita? ok, ok…sa fim seriosi…deschizator automat de conserve??? cam stupid…dar ce-ai zice de aceasta canapea gonflabila? nimeni n-o sa-si dea seama ca e doar o chestie de cauciuc umpluta cu aer si, pe deasupra, poti s-o folosesti si-n piscina!!! aaa, stai, n-am asa ceva…

acum ar trebui sa fac o incheiere frumoasa dar nu-mi vine in cap decat:

AND THEY LIVED HAPPILLY EVER AFTER! (in care they=gospodina+dechizatorul automat de conserve)

18 responses to “Basmele zilelor noastre – reclamele!

  1. Wow! In sfarsit am gasit o persona care gandeste ca si mine. Adica de ce iti trebuie deschizator automat daca poti face treaba si altfel, cam in acelasi interval de timp si rezultatul e acelasi. De banii de „deschizator”, care poate fi simbol pentru atatea chestii inutile, prefer o carte, o excursie, ceva ce sa ma implineasca sufleteste. Ma bucur ca te-am intalnit (virtual, dar tot intalnit se cheama, nu?):)

  2. daca ai stii ce ma bucur eu de o saptamana incoace de cand m-am apucat de bloguit! invat lucruri noi, intalnesc atatia oameni inteligenti cu idei originale. mi se dau atatea teme de gandit..creierasul meu e mai vioi ca niciodata! 😀

    articolul asta l-am scris cu gandul la o cunostinta pasionata de shopping. de fapt, cuvantul care ar descri-o mai exact ar fi „obsedata”. dupa parerea mea, e trist cand nu ai alte bucurii in viata in afara de cele pe care ti le ofera un sezon de reduceri, sau descoperirea unui nou magazin cu produse ieftine…

    si eu ma bucur ca ne-am intalnit. 🙂 si da, putem sa spunem intalnit. de cand cu internetul putem redefini ideea de spatiu, nu?

  3. Eu cred ca oamenii „isi iau de hobby” shopping-ul ca nu stiu ce altceva sa faca cu timpul lor 🙂

    E ciudat cum o data cu aparitia internetului s-a prezis ca asta ii va indeparta pe oameni… Cand colo s-a produs exact contrariul 🙂

  4. sau ca sa compenseze ceva lipsuri cum ar fi afectiunea sotului, impliniri profesionale…

  5. primesti cu off topicu’?
    „7327” inteleg, dar de ce „oana”?

  6. ai dreptu’ la trei incercari.

  7. anul nasterii si ziua?

  8. mersi la fel!
    primesti cu stresul pe mess?

  9. De fapt, asta e rolul publicitatii: sa creeze nevoia 😉 Ai sintetizat frumos 😉

  10. mersi 🙂
    problema mea e nu ca ar creea nevoia ci ca, de fapt, creeaza niste complexe uriase la unii oameni.

  11. Eu as zice mai degraba ca publicitatea se foloseste de complexele oamenilor pentru a vinde niste produse. In principiu produsele satisfac anumite nevoi. Dar mai nou exista atatea produse incat nu mai poti comunica un avantaj functional al produsului. Asa ca apelezi la partea emotionala. Si intr-adevar, publicitatea speculeaza emotiile, gandurile, complexele consumatorilor pentru a pozitiona produsele. Din pacate de multe ori campaniile sunt facute intr-un mod iresponsabil si pot avea efecte negative.

  12. ok, am inteles ca tii cu ursu’ 😀

    eu as pune si la reclame avertismente de genul: interzis celor sub 18 ani! adolescentii sunt victimele cele mai sigure ale publicitatii. sunt atat de nesiguri si atat de dornici de modele. si normal ca o sa-l aleaga pe cel mai plin de sclipicei si auriu si stelute colorate…eventual modelul care se afla cat mai departe de realitatea lui, a adolescentului, modelul cel mai greu de atins.

  13. „Tin cu ursu” Ce tare suna ;)) Ce-i drept lucrez in publicitate si de-aia inteleg ce urmareste. Pana la urma publicitatea trebuie sa vanda. Insa ai dreptate ca are efecte de multe ori negative asupra adolescentilor, dar si asupra copiilor.

  14. intrebare intrebatoare: ti s-a intamplat vreodata sa nu fi de acord cu o reclama sau campanie publicitara la care ai contribuit cumva pentru ca ai realizat ca ar putea influenta negativ comportamentul sau modul de gandire al oamenilor?

  15. Se stie ca intotdeauna oamenilor le-a placut sa manipuleze oamenii. Si cum traim intr-o continua evolutie(spun marii oameni de stiinta si mai-cultii societatii), era normal sa se ajunga si la modul asta de manipulare. Desigur, nu suntem de acord cu metoda invaziva abordata, dar as vrea sa stiu cati dintre noi mai folosesc nisip pentru spalat vasele, cati mai merg la parau cu rufele(io inca nu am masina de spalat, dar am o cada ca noua si apoi, cu noul detergent de la tv, fac minuni din rufele alea – NOT!!)? Oamenii se invata repede cu binele si tocmai de aia functioneaza metodele astea. Si le avem de asa mult timp incat, fie ca recunoastem, fie ca nu, intr-o oarecare masura am devenit dependenti de ele. Nu as vrea sa fiu si eu acuzata ca tin cu ursul, chiar nu tin cu ursul. Mai rau!!! Sunt unul din romanii care zic ca trebuie facut ceva dar e bine sa faca altii. De aia nu am nici masina de spalat, ca astept sa-mi cumpere cineva:D Rusine sa-mi fie!

Lasă un răspuns

