burice goale si nazisti

nazi-babe1.JPG

regulamentul scolii impune „tinuta decenta” tuturor elevilor (de profesori nu spune nimic deci noi putem merge si-n costume de baie, se pare). acum….naiba stie ce inseamna tinuta decenta!

dar, nu numai ca e in regulament ci noi, profesorii, trebuie sa veghem ca aceasta regula sa fie respectata. asta ni s-a spus joi la consiliu. stateam eu linistita, lipita de un calorifer, aproape ca motaiam, auzeam ca prin vis ce zice directorul, din cand in cand mai trageam cu ochiul la revista de moda a colegei cand, deodata am auzit: „…toti elevii sa ridice mainile…” huh? de ce sa ridice mainile? o colega ma lamureste: „ca sa vedem daca au bluzele prea scurte si li se vede buricul”. m-a busit rasul!!! directorul: „nu radeti doamna profesoara! maine, poimaine ne trezim ca fac sex in clasa de fata cu noi!!!”. am tacut cumintica, am lasat ochii in jos feciorelnic in timp ce tot colectivul de cadre didactice se uita critic si sever, pe deasupra ochelarilor, la mine.

ideea e urmatoarea: profesorul de serviciu sta la intrarea elevilor dis de dimineata si, inainte sa lase elevii sa intre in scoala, le cere tuturor fetelor sa ridice mainile pentru a verifica daca li se vede vreo bucatica de piele. mi-am si imaginat scena: ploaie marunta, noroi, mazga, noi, profesorii, imbracati in uniforme miltare, cu mainile pe mitraliere, secondati de un caine lup si elevii insiruiti ordonat, cu mainile ridicate, asteptand umil sa intre la ore.

e, de aia ma busise rasul!

si eu sunt de parere ca scoala e o institutie care trebuie respectata si acest respect se arata si prin tinuta. si eu cred ca multe fete probabil nu mai au timp sa se schimbe si vin de la club direct la scoala dar…sa fim seriosi! n-am sa umilesc copiii in halul asta!

mai incolo, am indraznit cu un glas timid si la fel de feciorelnic sa intreb ce inseamna „tinuta decenta”. iar priviri severe si critice pe deasupra ochelarilor, iar ochii directorului bagati adanc in mine. si mi se raspunde: baietii fara tepi si blugi rupti, fetele fara buric, fara cercei lungi, fara mai multe randuri de cercei, fara decolteuri, fara pantaloni trei sferturi, fara…, fara…. deja nu-l mai ascultam. vizualizam deja o uniforma gri in forma de sac cu trei gauri: una pentru cap si doua pentru brate si niste fete cu abdomenul mutilat de operatii prin care li s-a indepartat buricul!

abia astept ziua de marti! sunt eu de serviciu! caine lup n-am, dar pot sa-mi iau catelul (6 kg cu tot cu coada)

19 responses to “burice goale si nazisti

  1. cum vad eu lucrurile:
    este ok sa fie uniforme in scoli. si pe vremea ta au fost, la fel si pe vremea mea. este ok sa fie decente, dar nu sa pui elevele sa ridice mainile sus, sa vada dom` director daca li se vede buricul.
    e ok ca tu, profesoara mai tanara, sa nu fii total deacord cu „uscaciunile” astea comuniste.
    nu e ok sa obligi elevii de clasa a 12-a sa cumpere uniformele. mai sunt 2 luni si se termina anul scolar. ce dracu` sa mai faca atunci cu ele? costa si o avere.
    plus ca nu inteleg de ce nu vroia profa mea de specialitate sa imi puna medie de trecere. asta nu inteleg nici acum.

  2. e complicat cu tinuta in scoli. pentru majoritatea elevilor scoala e un mare eveniment social. cea mai mare concentratie de omuleti de varsta lor care vad, critica, judeca pe ceilalti in functie de felul in care se imbraca. si atunci e normal ca interesul sa fie foarte mare in ceea ce priveste hainele, machiajul, bijuurile, etc…
    dar de aici pana la a face politie si a umili elevii…cale lunga.

    in alta ordine de idei, cred ca profa ta de specialitate te simpatiza rau de tot. 😀

  3. Pâna în ’89, uniformele scolare erau obligatorii pentru elevi, a fi „recunoscuti” Era buna si motivatia ca, purtând uniforme, scolarii sau liceenii erau vazuti „egali”, indiferent de situatia materiala a parintilor. Asadar, copiii nu atrageau atentia asupra lor din pricina vestimentatiei. Dupa ’89, obligativitatea a disparut ca urmare a noi „democratii”. Astfel, parintii, dar si profesorii, au renuntat la a mai face presiuni asupra copiilor din acest punct de vedere. Acestia considerau ca elevii trebuie sa se manifeste liber, sa nu le fie îngradita personalitatea sau identitatea personala.
    Dar vai…! Ce personalitati au devenit unii, ca nu-i mai identifici nici dupa poza din cartea de identitate. 😛
    Astept sa ne scrii ca, in timpul zilei marti catelul, nu a patit nimic.

  4. catelul nu va pati nimic, garantat. parca si vad reactia fetelor: vaaaaaaai! ce cutzu mic si dragutz!!!!

    si eu sunt pentru uniforme, in ciuda faptului ca si eu le-am urat din tot sufletul cand eram eleva. dar am vazut prea multi copii umiliti de cei cu bani din cauza hainelor mai saracacioase.

    dar una e sa impui uniforme si toata lumea sa se conformeze, si alta sa stai sa cauti fetele de burice goale. mi se pare putin degradant. atat pentru profesori cat si pentru elevi.

  5. Mie nu-mi plac uniformele si nici chestiile impuse si de turma… E adevarat ca scoala nu e discoteca, dar sa fim seriosi. Care e diferenta intre a purta haine indecente in clasa sau in afara clasei? Ca de purtat, tot poarta daca vreau.

  6. Uniforma a trebuit sa port doar pana in clasa a patra. Dar nici dupa aceea nu a fost mai bine, deoarece am avut o diriga comunista, care ne obliga se venim imbracati in culori pamantii, alb sau albastru, nu trebuia sa avem mai mult de 2 culori pe noi, fetele trebuiau sa aiba mereu parul prins in coada, (poate de aceea acum nu suport sa am parul prins). Si, ca sa demonstrez ca diriginta chiar avea sechele de pe vremea comunismului intr-o clasa de 27 de elevi, 11 aveau functii de conducere (responsabili cu disciplina, in pauze si la ore, cu temele pe fiecare rand, cu batistuta si unghiile…etc), iar la fiecare ora de dirigentie trebuiau sa raporteze „neregulile”……Ce bine ca acele vremuri au trecut!

  7. laura:

    diferenta intre a purta haine indecente in clasa sau in afara clasei este ca scoala se vrea, inca, o institutie. si am zis si mai sus, respectul fata de institutie se arata si prin tinuta. asa cum angajatul unei banci trebuie sa se conformeze si sa poarte tinuta office, asa si elevii trebuie sa se conformeze si sa incerce sa vina imbracati decent la scoala.

    doar ca termenul de „tinuta decenta” este relativ. mie, de exemplu nu mi se pare ca o fata in pantaloni 3 sferturi ar fi indecenta. altor profesori, da. si de aici o totala confuzie si pentru elevi si pentru profesori.

    ally:

    pentru inceput am sa ma fac ca nu mi-am dat seama ca esti sora-mea si am sa-ti raspund foarte oficial: vai steaua ta cu diriginta aia a ta!!!! (ok, n-a fost prea oficial, dar nu m-am putut abtine).

    in alta ordine de idei, sper ca nu ai ramas cu sechele. 😛

  8. Ally
    Nu-i sigur ca diriga ta era comunista 🙂
    Poate vroia sa faca din cati mai multi (40.7%) dintre voi ” leadership”i 😛
    Arta conducerii o putem gasi înca la filosofii Greciei Antice. Intelepciunea socratica, ne invata ca virtutea este puterea de a conduce oamenii, însa nu oricum , ci bine.
    Oana
    imi place mult titlul pe care l-ai ales
    Ce sechele?! Unii au ramas cu „cip-cirip” altii cu stoluri! Sunt frumosi ani de scoala, ne reamintim
    mereu de ei, cu mare placere si umor 🙂

  9. Ce nu ai pus si tu poza aia mai mare :P?

  10. Laura:
    eu am cunoscut-o pe diriga lui Ally, crede-ma avea o colivie plina de pasarele in loc de cap.

    mazgalici:
    sunt femeie serioasa, la casa mea, cadru didactic, de nadejde, dascal (v-am zis cat urasc cuvantul dascal?), alea….alea….si tu la de-astea te gandesti? 😀

  11. Când aud Dascăl mă gândesc la Domnu Trandafir 😀

    p.s.
    Tare faza cu noroiul, câinii şi mâinile sus! Tu trebuia să te faci regizor!

  12. da, pacat ca-mi place sa fiu „dascal” 🙂
    uite-asa a pierdut omenirea o Spielbearga. 😀

  13. Mi se pare penibila treaba cu controlatul fetelor la intrarea in scoala – sint sigur ca nici nu a tinut, si dupa doua saptamini s-a renuntat la ea, ca era ridicol.
    Nu stiu insa de ce cei din conducerea scolii considera inacceptabil ca fetele sa vina la scoala cu buricul gol. Cred ca in ziua de azi este 100% normal si acceptabil: femei cu buricul gol apar in reclame, emisiuni la televiziune (la care se uita poate si dl director, deci, tacit, accepta), pe strada, institutii, magazine. (poate si fiica d-lui director). Si in tinuta office (business), chiar in banci, se poarta bluze, camasi cu spatele gol. E absolut normal.
    Intr-adevar, ce e decent si ce nu difera, de la perceptia unui om la a altuia si de aceea e greu de ajuns la un consens (eu, de fapt, merg pe ideea ca ce e acceptabil in mediul oamenilor de succes trebuie acceptat. V-am zis, la banca o sa vedeti femei cu spatele gol, dar nu femei cu cercel in nas. De aceea, daca as fi eu pus sa decid regulamentul referitor la tinuta – cei cu cercei si tatuaje ar fi in ofsaid. Dar nu as avea nimic impotriva pantalonilor scurti. Nu m-ar deranja parul vopsit in culori care le imita pe cele naturale – blond, roscat, negru. Dar nu as accepta pe cel vopsit in culori ciudate).
    Cit despre uniforme – sint impotriva lor – nu e eficient: are elevul destule haine, de ce sa mai consumam material textil si electricitate pentru inca un set.

    Dar ce ma deranjeaza si mi se pare trist e ca in tara noastra nu se respecta unul din principiile de baza ale democratiei: ,,unde e lege, nu-i tocmeala”. E trist ca in scoli unde s-a introdus uniforma ca obligatorie, elevii tot nu o poarta. Iar cei care trebuie sa ii sanctioneze nu fac nimic, ii lasa.
    Normal e, daca se introduce un regulament, in mod democratic de catre cei alesi sa il introduca, sa fie respectata.
    NU e bun? Militam impotriva lui, incercam sa il schimbam. Dar cit e in place, il respectam.

  14. avem pareri diferite in ceea ce priveste eficienta sau ineficienta uniformei dar sunt si eu de acord ca regulile trebuie respectate.

  15. la c plm sa se vina decent la sc???dak venik decent l sc ne face mai destepti..pe, profesori nu cred k ii int k c ne imbracam ii int c avem in kp…parerea mea

  16. loreta, n-ai vrea sa cumperi o vocala? poate iti iese mai bine injuratura aia…

    si vreau sa-ti urez bun venit aici, mai ales ca esti primul transexual pe blogul meu. altfel nu-mi explic de ce te cheama Loreta in ciuda faptului ca posezi un penis!

    in ceea ce priveste esenta comentariului tau, as raspunde cu placere da’ sa mor io daca am inteles ceva…

  17. loreto,
    nu cred ca-i intereseaza c ai in kp.
    se vede cu ochiul liber.
    chiar si cu el inchis.

  18. si, a propos de decenta…
    intr-a un’spea eu am fost o indecenta cu nota 9 la purtare pt ca am cumulat intr-un trimestru 3 intarzieri, 5 cordelute lipsa, si 2 trimiteri acasa pe motiv ca n-am avut numaru’ cusut pe sarafan (numa’ prins cu ace de siguranta).
    ce vremuri, oh ce vremuri !

  19. laura, inseamna ca esti de-a mea. eu am avut nota scazuta la purtare pentru ca am organizat un protest impotriva practicii agricole. da, eram lenesa si atunci!
    problema a fost ca din cati eram initial inscrisi la protest am ramas doar eu!
    ce vremuri!

Lasă un răspuns

