incredere si naivitate

eu una m-am cam saturat de omuletii care se plang vesnic de faptul ca le-a fost inselata increderea de cei mai buni prieteni, de soti/sotii, rude, guvern, extraterestrii, soarta, luna, stele, etc. de parca lumea asta e impartita in doua: pe de-o parte sunt victimele, mici, fragile, aduse de spate, suspinand si strangand spasmodic o batista in mana si, de cealalta parte, escrocii sentimentali, talharii de inimi, vampirii de energie si timp, ranjind hidos si frecandu-si mainile satisfacuti.

declar cu mana pe inima ca pana la matusalemica mea varsta (35 ani) nu mi-a fost niciodata inselata increderea! eu nu am povesti frumoase si lacrimogene din care sa reiasa cum niste neni/tanti rai/rele au profitat de maldarele de incredere pe care eu, in inocenta mea, le-am depus la altarul inimilor lor (e ca mi-a iesit frumos asta: „altarul inimilor lor”; abila intorsatura de condei, nu?) 😀

pe de alta parte, nici nu mi-am sunat prietenii la 3 dimineata sa le spun ce viata mizerabila am eu ca sa le dau posibilitatea sa-mi inchida telefonul in nas ca apoi sa am si eu ocazia sa ma plang ce ingrati sunt ei si cum eu i-am ajutat cand au avut nevoie si acum….

un prieten nu e un obiect pe care-l posezi si pe care-l poti folosi dupa bunul tau plac. un prieten e doar un alt om cu toane, chef sau lipsa de chef, cu un timp si-un spatiu personal. ca sa mentii o prietenie nu e nevoie decat de putin bun simt si respect. si teoria asta nu se aplica doar in cazul prieteniei ci a tuturor relatiilor.

daca dai buzna zilnic peste prietenul tau cu textul „eram prin zona” si uiti sa mai pleci, fara sa te intereseze daca el/ea are vreo treaba, fara sa dai un telefon inainte, s-ar putea sa vina un moment destul de neplacut in care prietenul sa nu-ti mai deschida usa, sa nu-ti mai raspunda la telefoane, abia sa-ti raspunda la salut. si atunci tu ai sa te intrebi cu ochii mari si inocenti: oare ce i-am facut? de ce s-a racit relatia?

te astepti ca prietenii sa te scoata din rahat dupa ce tu ai tinut cu tot dinadinsul sa te afunzi? s-ar putea sa ai o mare dezamagire: nu e treaba lor sa faca asta! ai putea, in schimb, sa-ti iei viata in propriile maini si sa incerci sa-ti rezolvi propriile problemute.

prea multi oameni au asteptari mult prea mari de la ceilalti si mult prea putine exigente in ceea ce priveste propria persoana. si, la un moment dat, cei din jur incep sa-si revendice timpul si energia personale pe care tu le-ai acaparat. si uite-asa ei devin „oameni de nimic” si tu – „victima”!

8 responses to “incredere si naivitate

  1. Acestea intr-adevar sunt opinii adevarate care mi-au placut extrem de mult.Eu fac presa locala de mult timp fara sa am vreun sprijin si ptr ca nu am bani suficienti,scot stirile online pe http://orizontexpres.blogspot.com si incerc sa inteleg sufletele prin alt blog al meu http://blogulsufletelor.blogspot.com. De fapt, am vreo 6 bloguri, ptr ca asa simt ca respir.Si pe mine ma dezamagesc multi oameni sau prieteni, multi s ebaga in viata ta aiurea,fac ceea ce tu nu le-ai face niciodata, ma simt aiurea.De exemplu am persoane care se invita singure la mine acasa iar eu daca ma duc imi tin usa intredeschisa.Oamenii sunt parsivi,eu unul vreau sa iti spun ca tu trebuie sa fii de fapt cea mai buna prietena a ta.Imi cer scuze ca am indraznit sa te deranjez cu comentariul meu poate stresant,nu stiu,tot timpul mi se pare ca fac ceva care deranjeaza…
    Cu respect Adi.

  2. nu vad ce ar putea fi deranjant in comentariul tau. e un blog deschis la orice opinie atata timp cat e exprimata decent si cu respect fata de participantii la discutie.

    ideea articolului meu era ca pe mine oamenii NU reusesc sa ma dezamageasca, ca ar trebui sa nu avem asteptari prea mari de la cei din jurul nostru si sa fim, in schimb, foarte exigenti cu noi insine.

    in alta ordine de idei, iti urez succes cu cele 6 bloguri. eu una abia am idei pentru unul singur! dar eu sunt o lenesa! 🙂

  3. Iti inseala increderea doar oamenii la care ai asteptari. Daca gresesti si ai asteptari mai mari decat trebuie atunci increderea iti va fi inselata.

  4. asa cred si eu. totul e sa iei lucrurile asa cum sunt si sa nu ceri prea mult de la cei de langa tine.

  5. Iti dau perfecta dreptate Oana privind respectul si bunul-simt. Ce ma doare pe mine e faptul ca aceste doua minunate calitati umane au ajuns sa fie considerate la noi semn de slabiciune iar putinii care le mai poseda au ajuns sa fie considerati, in cel mai bun caz, slabi de inger (gaseste tu epitetele din spatele acestui eufemism :D).

    Eu am reusit sa nu ma las schimbat de aceasta conceptie gresita desi o intilnesc tot mai des. Dar cel mai ma doare sa vad oameni care aveau acele calitati si care s-au schimbat radical ca sa nu mai fie catalogati conform acestei conceptii.

  6. Bogdan, eu nu cred ca oamenii se schimba. doar ca ajung in niste imprejurari in care adevarata lor fata iese la iveala. probabil ca aveau o spoiala de educatie care ii facea sa fie respectuosi si plini de bun simt dar gradul de nesimtire generalizata i-a facut sa se gandeasca: la ce bun sa ma mai chinui sa fiu cu bun simt in tara asta de rahat?

    dar, daca respectul si bunul simt vin de undeva mai adanc, atunci nimic nu te-ar putea face sa fii altfel. eu nu as putea sa fiu altfel nu pentru ca stiu ca asa e bine ci pentru ca asa sunt eu. stiu ca suna a lauda dar, de fapt, imi laud parintii care au facut o treaba asa buna! 🙂

  7. si inca ceva: eu tot nu cred ca a fi cu bun simt inseamna sa fii fraier. pana acum nu am avut niciodata de pierdut pentru ca m-am purtat frumos cu cei din jurul meu, dimpotriva, doar de castigat.

  8. Pingback: Promovam.net » Blog Archive » incredere si naivitate

Lasă un răspuns

