Search Terms

m-am uitat si eu sa vad in urma caror cautari googalesti intra lumea pe blogul meu. cu stupoare am remarcat ca o gramada de oameni sunt interesati de codul bunelor maniere. e incantator sa stii ca atatia oameni doresc sa-si imbunatateasca manierele. poate ca Romania asta mai are o speranta.

totusi, degeaba intrati aici. eu nu am scris decat un post amarat: Yahoo messenger – codul bunelor maniere si nu ma pot numi vreo autoritate in domeniu. acolo n-am scris decat lucrurile care ma deranjeaza pe mine cand vorbesc cu cineva pe mess.

in schimb va recomand sa va cumparati cartea. nu e scumpa si va va ajuta.

daca n-aveti chef de cheltuieli, am sa incerc eu niste sfaturi timide si neprofesioniste:

  1. nu scuipati pe strada. nimic mai urat decat sa mergi cu un barbat la brat si, din vreme in vreme, sa-l auzi pe respectivul ca-si drege glasul, isi trage mucii din nas, ii aduna apoi in gatlej dupa care ii proiecteaza cu precizie pe asfalt. iti vine si tie sa proiectezi ceva pe asfalt….da’ nu va spun ce.
  2. nu racniti pe strada. oricat de inteligent te-ai crede, poti fi si nepotul lui Confucius, lumea din jur are propriile probleme si foarte putin chef sa-ti asculte injuraturile elaborate, remarcile mustind de intelepciune si marturisirile intime.
  3. conversatiile telefonicele sunt o treaba intima, te intereseaza doar pe tine si cel cu care vorbesti. stim ca mori de nerabdare sa-ti afisezi bengosenia de mobil, stim ca ti-ai supt maselele si ti-ai mancat de sub unghii ca sa-ti cumperi minunea tehnologica dar crede-ne, am mai vazut telefoane. nu impresionezi pe nimeni.
  4. e o chestie de bun simt sa incerci sa nu scrijelesti retina celor din jur cu felul in care te imbraci. sunculitele trebuie ascunse, nu se mai poarta de pe vremea lui Rubens. daca bate soarele puternic, evita paietele, papucii de aur, gentile de argint. s-ar putea sa provoci orbirea soferilor ceea ce ar putea duce la teribile accidente de masina!
  5. incearca sa nu-ti arati bolul alimentar cand mananci. e urat, dezgustator si-ti scapi mancarea din gura. daca nu te intereseaza ce cred ceilalti, gandeste-te ca, in felul asta, ai putea sa-ti patezi frumosul tricou cu paiete! deci: incearca sa mananci cu gura inchisa!

ar mai fi o gramada dar e 1 noaptea si mi-e somn. un ultim sfat: cand nu stii cum sa procedezi intr-o situatie, incearca varianta cea mai discreta, cea mai putin deranjanta pentru cei din jur. a fi discret e un semn de bune maniere!

later edit: din ce in ce mai multi omuleti cauta planificari la dirigentie. va anunt ca am la a IX-a, a X-a si a XI-a liceu. cine vrea, sa racneasca. mentionez ca-s bine facute pentru ca le-am furat de la insasi sefa comisiei dirigintilor!   😀

21 responses to “Search Terms

  1. A ramas un mister neelucidat: ce tre’ sa faca un mascul cu „bolul mucos” (regula 1)? Sa-l inghita? Asta fac femeile? 🙂

  2. yukkk, nu! noi ne suflam mucii in batista! 🙂

  3. La cat stam in trafic si cd-ul ar fi o idee buna pentru a ne imbunatati manierele

  4. na ca la asta nu m-am gandit! nici n-am stiut ca exista.
    problema e ca s-ar putea ca oamenii sa fie prea ocupati sa injure traficul, primarul, pe cel de-alaturi, etc. si sa nu prea aiba timp de ascultat. 😀

  5. Exemplarele tale se regasesc in ghidul nesimtitului . Parca e scris de tine ghidul asta:)

  6. si daca zic ca nici nu l-am citit, nu o sa ma creada nimeni! 🙂

    nu-i nimic, eu am sa scriu „Ghidul nesimtitei!” 🙂

  7. Oana,cum fac si eu sa vad cu ce se intra la mine si cat de putin….?Sincer,nu stiu.
    Despre tema zic si eu, din experienta, ca la anumite lucruri se uita doar cei care stiu si nu cei care ar trebui sa stie si sa aplice.E ca si cum as certa pe cei prezenti pentru ca lipsesc ceilalti…(comparatia e …de departe 🙂 )
    Duminica placuta, draga Oana! 🙂

  8. Elisa, tu esti pe blogspot si la ala habar n-am. dar poti sa-l intrebi pe Zamolxis, el stie tot despre asa ceva! 😀

    in ceea ce priveste bunele maniere si cautarile pe net m-ai pleostit de tot. eu speram ca e vreun curent la moda, in care toti tinerii vor sa se puna la punct cu manierele. vise, taica….vise! 😀

  9. Oana..,tu ai ora de Greenwich? 😉

  10. ..ei,nu.. ai ( -1) GMT 😆

  11. pai da….la urma urmei sunt profa de engleza… 😀

  12. Stii de ce zic?? Cum ,doamne iarta-ma, ma sculai eu la sapte jumate,ca-i Duminica si mi-am propus sa nu ma misc din pat pana la amiaza… :mrgreen:

  13. 😆 asta explica tot. 🙂

  14. deci acum e 8:18. ce tare!!! mai e muuuuult pana luni!
    multumesc ca mi-ai atras atentia. deja ma apucase depresia de duminica dupa-amiaza. 😀

  15. Draga mea,eu la Z,sa intru pur si simplu si sa intreb???!!!
    Am mai facut de-astea la inceput si am avut reactii fericite,insa cei din jurul lor s-au prapadit de ras de respectivii.Intrebam si eu cum se ia un tub,…de-astea 😛

  16. Imi place optimismu’tau…. 😆

  17. Elisa, mersi dar cred ca de fapt cautai un alt cuvant in loc de optimism. sa zicem….aeriana….cu pluta….complet rupta de realitate…
    dar hai sa ramanem la optimism, suna mai bine. 😀

    in ceea ce-l priveste pe Zamolxis, e un baiat tare de treaba. nu cred ca s-ar supara! si mai e si dragutel foc, dar asta ramane intre noi, da? 😉

  18. vezi Elisa? ti-am zis eu ca nu se supara! 😀

  19. BUNA DIMINEATA, TUDOR!

Lasă un răspuns

