Comentarii literare

nu e zi de la bunul Dumnezeu in care cineva sa nu intre pe blogusorul asta al meu in cautare de comentarii sau rezumate. mai nou cineva cauta disperat rezumatul la „Gandacelul” de Elena Farago. for God’s sake!!!! e o poezea nu roman!!!!! adica o chestie scurta, nu-ti ia mai mult de 3 minute sa citesti!!!! ia de-aici, am dat un search pe gugal pt tine:

Gândăcelul

de Elena Farago

– De ce m-ai prins în pumnul tau,
Copil frumos, tu nu stii oare
Ca-s mic si eu si ca mă doare
De ce mă strangi asa de rău?

Copil ca tine sunt si eu,
Si-mi place să mă joc si mie,
Si mila trebuie să-ti fie
De spaima si de plansul meu!

De ce să vrei să mă omori?
Ca am si eu părinti ca tine,
Si-ar plange mama dupa mine,
Si-ar plange bietele surori,

Si-ar plange tata mult de tot
Căci am trait abia trei zile,
Indura-te de ei, copile,
Si lasa-mă, ca nu mai pot!…

Asa plangea un gandacel
In pumnul ce-l strangea să-l rupa
Si l-a deschis copilul dupa
Ce n-a mai fost nimic din el!

A incercat să-l mai invie
Suflandu-i aripile-n vant,
Dar a cazut în tarna frant
Si-ntepenit pentru vecie!…

Scarbit de fapta ta cea rea
Degeaba plangi, acum, copile,
Ci du-te-n casa-acum si zi-le
Parintilor isprava ta.

Si zi-le ca de-acum ai vrea
Să ocrotesti cu bunatate,
In cale-ti, orice vietate,
Oricat de far-de-nsemnatate
Si-oricat de mica ar fi ea!

sau poate problema e ca nu stie omu’ sa faca un rezumat! dar cine cere rezumate la poezii? e clar, e un copchil puturos care prefera varianta prescurtata. trist rau de tot! 😦

18 responses to “Comentarii literare

  1. OMG, ce-mi placea Elena Farago cand eram copil!!! Preferata mea era „Catelusul schiop”. Prima strofa o recit in minte cand merg cu autobuzul si ma plictisesc. Ciudatenii de femeie batrana 😆

    Eu am numai 3 picioare/Si de-abia ma misc top top/Rid cand ma-ntalnesc copiii/Si ma cheama „cutu schiop”

  2. si eu stiu asta si mai stiu si asta:

    si-acum vine si-mi da zahar
    si ar vrea sa fie bun
    si-as putea sa-l musc o data
    de picior sa ma razbun.

    cred ca e finalul…

    poate vine cineva si cu partea din mijloc?

  3. Dar il las asa, sa vada
    Raul, ca un biet catel
    Are inima mai buna
    Decat a avut-o el.

    😀

  4. gata, am gasit-o toata:

    Cătelusul schiop
    Elena Farago

    Eu am numai trei picioare,
    Si de-abia mă misc: top, top,
    Râd când mă-ntalnesc copiii,
    Si mă cheama “cuciu schiop”.

    Fratii mei ceilalti se joaca
    Cu copiii toti, dar eu
    Nu pot alerga ca dansii,
    Ca sunt schiop si cad mereu!

    Si stau singur toata ziua
    Si plâng mult când mă gandesc
    Ca tot schiop voi fi de-acuma
    Si tot trist am să traiesc.

    Si când mă gandesc ce bine
    M-as juca si eu acum,
    Si-as latra si eu din poarta
    La copiii de pe drum!…

    Cat sunt de frumosi copiii
    Cei cuminti, si cat de mult
    Mi-ar placea să stau cu dansii,
    Să mă joc si să-i ascult!

    Dar copiii rai la suflet
    Sunt urâti, precum e-acel
    Care m-a schiopat pe mine,
    Si nu-i pot iubi de fel…

    M-a lovit din rautate
    Cu o piatra în picior,
    Si-am zacut, si-am plans atata,
    De credeam ca am să mor…

    Acum vine si-mi da zahar
    Si ar vrea să-mi fie bun,
    Si-as putea să-l musc odata
    De picior, să mă razbun,

    Dar il las asa, să vada
    Raul, că un biet catel
    Are inima mai buna
    Decât a avut-o el.

    vrea cineva un rezumat si la asta?
    REZUMAT:

    un copil arunca o piatra si mutileaza un biet catel dupa care are mustrari de constiinta. catelul e bun si nu-l musca.

  5. Nu-i BAC-ul, zilele astea?

  6. O fi vrând ideile principale, povestea poeziei, God knows what…

  7. imi pare rau ca nu intra pe aici sa ne spuna exact ce vrea, l-am putea ajuta…NOT!!! 😛

  8. Daca ne-am lua dupa Elena Farago nu ar mai trebui sa omoram nimic

  9. de politicieni nu zice nimic totusi…..

  10. Ar trebuie sa le facem sa se sinucida

  11. nu mai bine ii ucidem pe politicieni? de ei nu zice nimic asa ca e voie.

  12. Poezia asta Gandacelul intotdeauna mi s-a parut cel putin traumatizanta, mai ales cand am citit-o prima data. Cred ca sunt un sensibil :))

  13. poate nu erai asa sensibil inainte sa o fi citit-o… 😛

  14. frumoasa poezie:x

    imi aminteste d anii knd eram in clasele primare

Lasă un comentariu